Föreställningar

Vi ger föreställningar genomför berättarrazzior och erbjuder värdskap för olika berättarkvällar och berättarcaféer. Kom och nujt!

I berättarföreningen gör vi berättarföreställningar, berättarrazzior, flerspråkigt berättande, sagoberättande och ordfördelar/värdskap för uppdrag vid berättarevenemang. Vi kan i viss mån också göra berättande på uppdrag vid speciella tillfällen.

Låter det intressant? Kontakta oss: berattarforeningen@gmail.com

UNDER HELA ÅRET HAR VI …

Berättarbyrån

Här jobbar vi med flerspråkigt berättande.

Flerspråkigt berättande handlar inte om att översätta varandra utan om att samspela och komplettera varandras berättande för att tillsammans berätta en historia från början till slut.

En person börjar berätta på sitt modersmål och så fortsätter nästa person berättelsen men på sitt eget modersmål. På detta sätt blir det ett växelberättande och publiken får möjlighet att lyssna till berättelsen på sitt modersmål och samtidigt få chansen att bekanta sig med ett främmande språk, att få lyssna till dess melodi och ta del av dess ord.

I VINTER HAR VI …

Isvakspoesi

I samverkan med Mörkrets och kylans glada vänner har vi under vintersimmet haft äran att delta i juryn vid Isvakspoesi.

(Länk: https://www.darkandcold.com/sv/)

I SOMMAR HAR VI …

Berättarvandringar

Under sommaren gör vi berättarvandringar i bygden.

Finnforsrövarna

En återkommande familjeföreställning på plats i Finnfors vi gör under sommaren håll utkik i kalendern om du vill se den!