Föreställningar

Vi skapar föreställningar och erbjuder värdskap för olika berättarkvällar och berättarcaféer. Kom och nujt!

I berättarföreningen stöttar vi medlemmar som vill skapa berättarföreställningar,  flerspråkigt berättande och sagoberättande. Vi stöttar också de som deltar i Berättarvandringar.

Låter det intressant? Kontakta oss: berattarforeningen@gmail.com

Bland annat har vi …

Berättarbyrån

Här jobbar vi med flerspråkigt berättande.

Flerspråkigt berättande handlar inte om att översätta varandra utan om att samspela och komplettera varandras berättande för att tillsammans berätta en historia från början till slut.

En person börjar berätta på sitt modersmål och så fortsätter nästa person berättelsen men på sitt eget modersmål. På detta sätt blir det ett växelberättande och publiken får möjlighet att lyssna till berättelsen på sitt modersmål och samtidigt få chansen att bekanta sig med ett främmande språk, att få lyssna till dess melodi och ta del av dess ord.

Under vintern har vi …

Isvakspoesi

I samverkan med Mörkrets och kylans glada vänner har vi under vintersimmet haft äran att delta i juryn vid Isvakspoesi.

(Länk: https://www.darkandcold.com/sv/)

Under sommaren har vi …